Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna

Regulamin Challengera!

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna -> Śmietnik
Autor Wiadomość
Anor
Michael Corleone



Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kościan niedaleko Poznania

PostWysłany: Pon 13:52, 08 Maj 2006    Temat postu: Regulamin Challengera!

Gdzie: Poznań, ulica Wiśniowa 12 [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Data: 27.05.2006
Zapisy: godzina 9:00 - 9:45
Start: 10:00
Wpisowe: 6zł



I. Warunki Ogólne

1. Armie wystawiamy na 500 punktów.
2. Każdy gracz rozgrywa 4 bitwy po 1,5h.
3. W każdej armii musi byś minimum bohater(do 50% pkt) i 10 figurek.
4. Dla każdej armii istnieje inny limit maksymalnej liczby modeli, który można wystawić. . Maksymalnie dla elfów 35 modeli, dla dobrej strony poza elfami 47 modeli - dla złej 55, dla Morii 65, Angmaru 60, dla Shire 70.
5. Zabronione jest wystawianie Golluma, Toma Bombadila, Jagódki oraz postaci z Jedynym Pierścieniem.
6. Wojownicy wyposażeni w łuk/broń miotaną mogą stanowić maksymalnie 33% ogólnej liczby figurek. Osobny limit dla broni miotanej to 50%.

7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów (z wyjątkiem sztandarów).
8. Bitwy zostaną rozegrane zgodnie z rozpiska zawarta w punkcie III. regulaminu.
9. Odległości mierzone są w calach, za zgodą przeciwnika można zmienić skalę na centymetrową.
10. Scenariusze będzie losował sędzia przed bitwą.
11. Można uzywac jednostek z WD ale trzeba przyniesc wydruk ich statystyk lub samą gazetke.
12. Armie muszą być w 100% pomalowane.
13. Gramy na zasadach nowego podręcznika oraz dodatków, które się po nim ukazały.

II. Punktacja
1. Na koniec bitwy liczone są zniszczone jednostki i dodawane małe punkty(mp) za scenariusz. Różnica małych punktów decyduje o zwycięstwie. Małe punkty są liczone w zakresie 0 -900. Składa się na to 500mp. które można zdobyć za zabicie modeli przeciwnika i 200mp. łącznie za wykonanie scenariusza oraz do 200mp. za zadane straty w % (ad.3) Każdy gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa (VP) zgodnie z tabela:

o różnica 0 - 69 mp. - gracze otrzymują po 10 VP
o różnica 70 - 139 - zwycięzca 11 VP, przegrany 9 VP
o różnica 140 - 209 - zwycięzca 12 VP, przegrany 8 VP
o różnica 210 - 279 - zwycięzca 13 VP, przegrany 7 VP
o różnica 280 - 349 - zwycięzca 14 VP, przegrany 6 VP
o różnica 350 - 419 - zwycięzca 15 VP, przegrany 5 VP
o różnica 420 - 489 - zwycięzca 16 VP, przegrany 4 VP
o różnica 490 - 559 - zwycięzca 17 VP, przegrany 3 VP
o różnica 560 - 629 - zwycięzca 18 VP, przegrany 2 VP
o różnica 630 - 699 - zwycięzca 19 VP, przegrany 1 VP
o różnica 700 i więcej - zwycięzca 20 VP, przegrany 0 VP

2. Punkty dodatkowe za malowanie modeli, konwersje, WYSIWYG, wykonanie podstawek, klimat armii, rozpiske mogą mieć maksymalnie wartość 30 VP. Kryteria oceny zawarte są w IV i V części regulaminu.
3. Dodatkowe małe punkty za rozbicie:
o za 50% zniszczonej armii wroga - +100 małych punktów
o za 100% zniszczonej armii wroga - +200 małych punktów

III. Scenariusze

1. „Rzeźnik”

Cel misji:
Zadaniem gracza jest zabicie wszystkich wojowników armii wroga.

Strefa rozstawienia :
20cm wzdłuż krawędzi stołu.


2. „Killer”

Cel misji:
Za zabicie bohatera przeciwnika z najwyższym kosztem- generała. W przypadku Murina i Drara oraz Elladana i Elrohira za generała wybieramy jednego z nich.

Zasady specjalne:
Jeżeli zginie dwóch generałów gracze dostają po 100mp zamiast 200.

Strefa rozstawienia :
20cm wzdłuż krawędzi stołu.


3. „Za linią wroga”
Cel misji:
Gracze otrzymują po 2 kurierów (ruch 14cm F4, S3, D5, A1, W3, C5, M0, W1, F1). Zadaniem graczy jest przeprowadzenie kurierów przez krawędź przeciwnika. Za każdego własnego kuriera który wykonał zadanie +75mp, za każdego wrogiego kuriera, który zadania nie wykonał +25mp.

Strefa rozstawienia :
20cm wzdłuż krawędzi stołu.


4. „Ośmiu pancernych i dwa psy”

Cel misji:
Zdobyć i utrzymać 2 punkty strategiczne umieszczone na środku stołu 50cm od siebie. Na koniec bitwy punkt kontroluje ten z graczy, którego min. 4 figurki stykają się z obiektem. Za każdy utrzymany punkt gracz dostaje po 100mp.

Strefa rozstawienia :
20cm wzdłuż krawędzi stołu.


5. „Różowa Pantera”

Cel misji:
Na stole znajdują się 2 części skarbu (rozmieszcza je na stole sędzia). Należy je zabrać i wynieść poza krawędź, z której zaczynał przeciwnik. Za wyniesienie jednej z części poza plansze otrzymuje się 100mp. Część artefaktu można odebrać przeciwnikowi zabijając figurkę niosącą ją. Pozostaje ona na tym miejscu do czasu kiedy podniesie ją inna figurka. Podniesienie odbywa się podczas fazy ruchu poprzez dostawienie podstawki modelu do znacznika symbolizującego część skarbu- dokończenie ruchu w tej turze jest już niemożliwe. Skarbu nie można przekazywać innemu modelowi. Wojownik lub bohater podnosząc skarb zrzuca cały swój ekwipunek, pozostawiając jedynie zbroje i borń ręczną. Podczas walki nie może zadawać obrażeń.

Strefa rozstawienia :
20cm wzdłuż krawędzi stołu.


6. Ćwiartki
Cel misji:
Gracze otrzymują 50 p za kontrolę nad ćwiartką stołu . Ćwiartkę uważa się za kontrolowaną jeżeli po zakończeniu gry gracz ma na niej więcej modeli niż przeciwnik. Gracze losują który gracz może wybrać dla siebie ćwiartkę a przeciwnik wystawia sie w przeciwległym narożniku.

Strefa rozstawienia :
28cm od rogu stołu.


IV. Część hobbystyczna

Dodatkowe duże punkty:
-0-10 klimat armii
-0-10 za pomalowanie armii
-0-5 za wykonane konwersje
-0-2 za wykonanie podstawek
-0-1 za czytelną, zawierajacą charakterystyki, punktacje i liczbe modeli rozpiskę
+2WYSIWIG

1. Ocena Malowania:
0 - armia niepomalowana
3 - armia pomalowana w "trzy kolory"
5 - armia pomalowana w estetyczny sposób z wykorzystaniem podstawowych technik malarskich
7 - armia pomalowana w estetyczmny sposób z użyciem zaawansowanych technik malarskich
10 - armia pomalowana w mistrzowski sposób

2. Konwersje:
0 – 5
Punkty za jakość, ilość i staranność w wykonaniu konwersji przydziela sędzia.

3. WYSIWIG:
(tzn. Pełna zgodnośc zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarcze w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.) + 2VP

4. Podstawki:
0 - brak zrobionych podstawek
1 - zrobione podstawki jedna techniką (sam piasek, sama posypka)
2 - estetycznie wykonane podstawki z użyciem kilku technik modelarskich

5. Klimat armii:
-armia ,,czysta" 10VP
-sojusz 5 VP
-armia Śródziemia 0pkt

6. Rozpiska
Za przedstawienie estetycznej i zawierającej wyposażanie, statystyki i umiejętności jednostek gracz otrzymuje 1 VP.

7. Za proxowanie odejmuje się 10 VP.


V. Armie Klimatyczne i Sojusze

http://www.lotrwielkopolska.fora.pl/viewtopic.php?t=249

VI. Postanowienia końcowe

Sędzia ma prawo ukarać gracza punktami karnymi odejmowanymi od VP. Pierwsze ostrzeżenie 1VP, drugie ostrzeżenie 5VP, 3 ostrzeżenie jest równoznaczne z usunięciem gracza z turnieju.

VII. Uściślenia sędziowskie.

1. Walka dwóch armii reprezentujących tą samą stronę - armie traktujemy jako wrogie. Nie uzyskują one żadnych korzyści ze specjalnych zasad przeciwnika np. w przypadku walki dwóch armii Gondoru bonus ze sztandaru Boromira otrzymuje tylko ta armia w której rozpisce znajduje się Boromir CoWT.

2.Legolas/ Haldir- kiedy strzelają salwą maja tylko jeden strzał

3.Legolas strzelając do modelu na wierzchowcu może użyć swej specjalnej zasady, aby zadecydować, że trafia konkretnie w jeźdźca albo wierzchowca. .

4.Elfijskie płaszcze działają jedynie jeśli model znajduje się za przeszkoda terenową.

5.Grima:

-biedny Grima nie może zostać zabity bezpośrednim trafieniem magicznym pociskiem czarodzieja dopóki żyje Saruman.Może być jednak zabity trafieniem pośrednim
- zaklęcia mogą być rzucane na Grimę.
- Grima wyłącza stosowanie zasady volley fire (strzelanie salwą) w promieniu 6" zarówno dla armii dobra jak i zła. Dotyczy to również strzelania z machin bojowych, aczkolwiek w przypadku Avengera i Siege bow/Balisty odległość maleje do 3"

6.Denethor - Zasada „broken mind” działa nawet jeżeli walczą ze sobą dwie armie dobra.

7.Bębny goblińskie- w przypadku walk dwóch armii złych bębny obniżają odwagę wrogiej armii , mimo, że reprezentuje ona stronę zła.

8.Strefa kontroli modelu - model pod wpływem zaklęć: transfix, command, compel, immobilise ma strefę kontroli.

9.Model oszołomiony (po rzuceniu na niego czaru) - nie może wspierać włócznią.

10. Czar "Cast Blinding Light"- katapulta oraz trebusz trafiają w modele osłonięte "światełkiem" na 4+ a nie na 6-tce.

11.Niewyszkoleni załoganci - katapulta/trebusz obsługiwana przez niewyszkolonych załogantów trafia tylko na 6-tce.

12.Sztandary magiczne - mogą być normalnie podniesione przez zwykłe modele po śmierci niosącego je bohatera, na normalnych zasadach podnoszenia sztandaru

13.Strzelanie/rzucanie czarów a wzrost modeli- modele dzielimy na kilka grup wzrostu

a) modele na standardowych podstawkach piechoty
b) modele nma podstawkach kawaleryjskich
c) pozostałe modele

Zasady dotyczące Mumakila określone są w podręczniku głównym i nie stosujemy do nich tego punktu uściśleń.

Nieważne czy model siedzi, klęczy (np. ranger of Gondor) czy stoi na kamieniu (Gandalf z TTT) itp. Zawsze jest traktowany jak model o tej samej wysokości.

Nie można strzelać/rzucać zaklęć w model znajdujący się w trzecim szeregu istot o tej samej wielkości lub większych- dwa pierwsze szeregi zasłaniają całkowicie pole widzenia. Model w drugim szeregu jest zawsze widziany, niezależnie od tego czy zasłania go hobbit, czy troll. Oczywiście każdy szereg między strzelcem a celem traktujemy jako przeszkodę.

14. Lasy

Z lasów i do lasów można strzelać salwą (volley fire).
Widoczność w głąb lasu i w lesie wynosi 3 cale.
Strzelanie do/ z lasu jest możliwe (oczywiście cel musi być widoczny) rozpatrujemy je tak, jakby cel znajdował się za przeszkodą terenową (jeden rzut na in the way niezależnie od tego, jak głęboko lesie znajduje się model. Model znajdujący się na krawędzi lasu może strzelać poza las bez rzutu na "in the way".
W lesie nie można strzelać z drugiego szeregu.
W lesie nie wykonujemy rzutu na przemieszczenie modelu trafionego blastem. Model otrzymuje trafienie z siła 5, jest przewrócony w miejscu w którym stał.


15. Wszystkie modele poza wymienionymi poniżej mają hand weapon:
Galadriela, Tom Bombadil, Goldberry, Fredegar Bolger, hobbit archers, Celeborn (aczkolwiek może on wykupic elven blade)[/b]


Sędzia zastrzega sobie prawo zmiany w regulaminie o której musi poinformować graczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna -> Śmietnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin