Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna

Turniej w Lesznie - 10.02.2007r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna -> Turnieje i Spotkania
Autor Wiadomość
Tórz




Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Leszno

PostWysłany: Wto 12:36, 06 Lut 2007    Temat postu: Turniej w Lesznie - 10.02.2007r.

Gdzie: Leszno, ulica Bolesława Prusa 33 - jak do nas trafić.
Data: 10.02.2007r.
Zapisy: godzina 9:00 – 10:00
Start: 10:15
Organizator: Paweł "Tórz" Tórz
Wpisowe: 2 zł.


I. Warunki Ogólne
1. Armie wystawiamy na 600 punktów.
2. Każdy gracz rozgrywa 3 bitwy po 1h 15 min.
3. W każdej armii musi byś minimum bohater i 10 figurek.
4. Dla każdej armii istnieje inny limit maksymalnej liczby modeli, który można wystawić. . Maksymalnie dla elfów 30 modeli, dla dobrej strony poza elfami 40 modeli - dla złej 50, dla Morii i Angmaru - 60, dla Shire – bez limitu.
5. Zabronione jest wystawianie Golluma, Toma Bombadila, Jagódki oraz postaci z Jedynym Pierścieniem.
6. Wojownicy wyposażeni w łuk/broń miotaną mogą stanowić maksymalnie 33% ogólnej liczby figurek. Osobny limit dla broni miotanej to 50%.
7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów (z wyjątkiem sztandarów).
8. Bitwy zostaną rozegrane zgodnie z rozpiska zawarta w punkcie III. regulaminu.
9. Odległości mierzone są w calach, za zgodą przeciwnika można zmienić skalę na centymetrową.
10. Scenarjusze są podane w kolejnościach w jakich będa rozgrywane.
11. Można uzywac jednostek z WD ale trzeba przyniesc wydruk ich statystyk lub samą gazetke.
12. Armie muszą być (choć w części) pomalowane.
13. Gramy na zasadach nowego podręcznika oraz dodatków, które się po nim ukazały.

II. Punktacja
1. Na koniec bitwy liczone są zniszczone jednostki i dodawane małe punkty(mp) za scenariusz. Różnica małych punktów decyduje o zwycięstwie. Małe punkty są liczone w zakresie 0 -1000. Składa się na to 600mp. które można zdobyć za zabicie modeli przeciwnika i 200mp. łącznie za wykonanie scenariusza oraz do 200mp. za zadane straty w % (ad.3) Każdy gracz otrzymuje Punkty Zwycięstwa (VP) zgodnie z tabela:

o różnica 0 - 77 mp. - gracze otrzymują po 10 VP
o różnica 78 - 154 - zwycięzca 11 VP, przegrany 9 VP
o różnica 155 - 229 - zwycięzca 12 VP, przegrany 8 VP
o różnica 230 - 304 - zwycięzca 13 VP, przegrany 7 VP
o różnica 305 - 379 - zwycięzca 14 VP, przegrany 6 VP
o różnica 380 - 454 - zwycięzca 15 VP, przegrany 5 VP
o różnica 455 - 534 - zwycięzca 16 VP, przegrany 4 VP
o różnica 535 - 609 - zwycięzca 17 VP, przegrany 3 VP
o różnica 610 - 684 - zwycięzca 18 VP, przegrany 2 VP
o różnica 685 - 759 - zwycięzca 19 VP, przegrany 1 VP
o różnica 760 i więcej - zwycięzca 20 VP, przegrany 0 VP

2. Kryteria oceny zawarte są w IV i V części regulaminu.
3. Dodatkowe małe punkty za rozbicie:
o za 50% zniszczonej armii wroga - +100 małych punktów
o za 100% zniszczonej armii wroga - +200 małych punktów

III. Scenariusze
1. Zabić dowódców

Cel misji:
Za zabicie bohatera przeciwnika z najwyższym kosztem- generała. W przypadku Murina i Drara oraz Elladana i Elrohira za generała wybieramy jednego z nich.

Zasady specjalne:
Jeżeli zginie dwóch generałów gracze dostają po 100mp zamiast 200.

Strefa rozstawienia :
8cali/20cm wzdłuż krawędzi stołu.

2. Ćwiartki
Cel misji:
Gracze otrzymują 50 mp za kontrolę nad ćwiartką stołu . Ćwiartkę uważa się za kontrolowaną jeżeli po zakończeniu gry gracz ma na niej więcej modeli niż przeciwnik. Gracze losują, który gracz może wybrać dla siebie krawędź rozstawienia, a przeciwnik wystawia sie w przeciwległej krawędzi

Zasady specjalne:
Teren bitwy otoczony jest mgłą (jak w scenariuszach u Kirdana ;) )

Strefa rozstawienia :
8cali/20cm wzdłuż krawędzi stołu

3. Masakra
Cel misji:
Jak w tytule – zabicie 90% wrogiej armi ;)


IV. Część hobbystyczna
Dodatkowe duże punkty:
-0-10 klimat armii
-0-10 za jakość pomalowanej armii
-0-5 za wykonane konwersje
-0-3 za wykonanie podstawek
-0-2 za czytelną, zawierajacą charakterystyki, punktacje i liczbe modeli rozpiskę
-0-5 za wcześniejsze przesłanie rospiski


1. Ocena malowania przyznawana uznanowo przez sędziego w skali od 0-10VP
Pod ocene bieże sie tylko armie w 50% pomalowane.
Obowiazuje ocena uznaniowa.


2 Konwersje:
0 – 5
Punkty za jakość, ilość i staranność w wykonaniu konwersji przydziela sędzia.

3. Podstawki:
0 - brak zrobionych podstawek
1 – podstawki zrobione w 50% min. Pomalowane z jakoąś posypką.
2 - podstawki zrobione w 75% min. Pomalowane z jakoąś posypką.
3- podstawki zrobione w 90% min. Pomalowane z jakoąś posypką.

4. Klimat armii:
-armia ,,czysta" 10VP
-sojusz 5 VP
-armia Śródziemia 0pkt

5. Rozpiska
Za przedstawienie estetycznej i zawierającej wyposażanie, statystyki i umiejętności jednostek gracz otrzymuje 1 lub 2 VP (ocena organizatora).

6. Za wcześniejsze nadesłanie rospiski na adres e-mail'owy [link widoczny dla zalogowanych] (za błędy lub zmieniane rospisek będa punkty karne)Rospiski przysyłane będą punktowane do 09.02.2007r.

7. Za Proxy odejmowane są VP:
Za każdego proxa -1VP


V. Armie Klimatyczne i Sojusze

http://www.lotrwielkopolska.fora.pl/viewtopic.php?t=249

VI. Postanowienia końcowe

Sędzia ma prawo ukarać gracza punktami karnymi odejmowanymi od VP. Pierwsze ostrzeżenie 1VP, drugie ostrzeżenie 5VP, 3 ostrzeżenie jest równoznaczne z usunięciem gracza z turnieju. Także może odjąć za przedłużanie bitwy lub za późne przynoszenie wyników.

VII. Uściślenia sędziowskie.

1. Walka dwóch armii reprezentujących tą samą stronę - armie traktujemy jako wrogie. Nie uzyskują one żadnych korzyści ze specjalnych zasad przeciwnika np. w przypadku walki dwóch armii Gondoru bonus ze sztandaru Boromira otrzymuje tylko ta armia w której rozpisce znajduje się Boromir CoWT.

2.Legolas/ Haldir- kiedy strzelają salwą maja tylko jeden strzał

3.Legolas strzelając do modelu na wierzchowcu może użyć swej specjalnej zasady, aby zadecydować, że trafia konkretnie w jeźdźca albo wierzchowca. .

4.Elfijskie płaszcze działają jedynie jeśli model znajduje się za przeszkoda terenową.

5.Grima:
-biedny Grima nie może zostać zabity bezpośrednim trafieniem magicznym pociskiem czarodzieja dopóki żyje Saruman.Może być jednak zabity trafieniem pośrednim
- zaklęcia mogą być rzucane na Grimę.
- Grima wyłącza stosowanie zasady volley fire (strzelanie salwą) w promieniu 6" zarówno dla armii dobra jak i zła. Dotyczy to również strzelania z machin bojowych, aczkolwiek w przypadku Avengera i Siege bow/Balisty odległość maleje do 3"

6.Denethor - Zasada „broken mind” działa nawet jeżeli walczą ze sobą dwie armie dobra.

7.Bębny goblińskie- w przypadku walk dwóch armii złych bębny obniżają odwagę wrogiej armii , mimo, że reprezentuje ona stronę zła.

8.Strefa kontroli modelu - model pod wpływem zaklęć: transfix, command, compel, immobilise ma strefę kontroli.

9.Model oszołomiony (po rzuceniu na niego czaru) - nie może wspierać włócznią.

10. Czar "Cast Blinding Light"- katapulta oraz trebusz trafiają w modele osłonięte "światełkiem" na 4+ a nie na 6-tce.

11.Niewyszkoleni załoganci - katapulta/trebusz obsługiwana przez niewyszkolonych załogantów trafia tylko na 6-tce.

12.Sztandary magiczne - mogą być normalnie podniesione przez zwykłe modele po śmierci niosącego je bohatera, na normalnych zasadach podnoszenia sztandaru

13.Strzelanie/rzucanie czarów a wzrost modeli- modele dzielimy na kilka grup wzrostu
a) modele na standardowych podstawkach piechoty
b) modele nma podstawkach kawaleryjskich
c) pozostałe modele

Zasady dotyczące Mumakila określone są w podręczniku głównym i nie stosujemy do nich tego punktu uściśleń.

Nieważne czy model siedzi, klęczy (np. ranger of Gondor) czy stoi na kamieniu (Gandalf z TTT) itp. Zawsze jest traktowany jak model o tej samej wysokości.

Nie można strzelać/rzucać zaklęć w model znajdujący się w trzecim szeregu istot o tej samej wielkości lub większych- dwa pierwsze szeregi zasłaniają całkowicie pole widzenia. Model w drugim szeregu jest zawsze widziany, niezależnie od tego czy zasłania go hobbit, czy troll. Oczywiście każdy szereg między strzelcem a celem traktujemy jako przeszkodę.

14. Lasy
Z lasów i do lasów można strzelać salwą (volley fire).
Widoczność w głąb lasu i w lesie wynosi 3 cale.
Strzelanie do/ z lasu jest możliwe (oczywiście cel musi być widoczny) rozpatrujemy je tak, jakby cel znajdował się za przeszkodą terenową (jeden rzut na in the way niezależnie od tego, jak głęboko lesie znajduje się model. Model znajdujący się na krawędzi lasu może strzelać poza las bez rzutu na "in the way".
W lesie nie można strzelać z drugiego szeregu.
W lesie nie wykonujemy rzutu na przemieszczenie modelu trafionego blastem. Model otrzymuje trafienie z siła 5, jest przewrócony w miejscu w którym stał.


15. Wszystkie modele poza wymienionymi poniżej mają hand weapon:
Galadriela, Tom Bombadil, Goldberry, Fredegar Bolger, hobbit archers, Celeborn (aczkolwiek może on wykupic elven blade)

16.White/wild wargs nie mogą być używane jako wierzchowiec.



Sędzia i organizator Very Happy zastrzega sobie prawo zmiany w regulaminie o której musi poinformować graczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GymlyTheDwarf




Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Błyszczące Pieczary Agralondu, czyli Osieczna k. Leszna

PostWysłany: Nie 11:49, 11 Lut 2007    Temat postu:

Wyniki:

1. Paweł Tórz 9p.
2. Paweł "Gymly" Szymkowiak 7p.
3. Adrian "Habbzdung" Brygarczyk 5p.
4. Jakub "Tytus" Rozwalka 3p.
5. Michał "Gil Galad" Pospiech 2p.
6. Łukasz "George" Raburski 1p.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
habbzdung
NiGGaZ Vinetu



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czempiń

PostWysłany: Nie 12:16, 11 Lut 2007    Temat postu:

tytus byl jednak 4??LOL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
crack
Nigga BOSS



Dołączył: 08 Lip 2005
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznan The west side

PostWysłany: Nie 16:21, 11 Lut 2007    Temat postu:

GymlyTheDwarf napisał:
Wyniki:

1. Paweł Tórz 9p.
2. Paweł "Gymly" Szymkowiak 7p.
3. Adrian "Habbzdung" Brygarczyk 5p.
4. Jakub "Tytus" Rozwalka 3p.
5. Michał "Gil Galad" Pospiech 2p.
6. Łukasz "George" Raburski 1p.


hyhy Nygus an podium Very Happy


a tak a propo z ciekawosci bo kiedys trza sie dowiedziec^^
czy ekstar pkt dla podium nie sa od 10 zawodnikow an turnieju?
pozdrawiam all:)
McCrack xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kirdan




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 304
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szare Nabrzeża

PostWysłany: Nie 17:16, 11 Lut 2007    Temat postu:

crack napisał:
a tak a propo z ciekawosci bo kiedys trza sie dowiedziec^^
czy ekstar pkt dla podium nie sa od 10 zawodnikow an turnieju?

Nie-e, pkty za podium zawsze sie dostaje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GymlyTheDwarf




Dołączył: 24 Lip 2005
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Błyszczące Pieczary Agralondu, czyli Osieczna k. Leszna

PostWysłany: Pon 18:25, 12 Lut 2007    Temat postu:

habbzdung napisał:
tytus byl jednak 4??LOL


Niom:D Wygrał małymi punktami, i to sporo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LoTR Wielkopolska Strona Główna -> Turnieje i Spotkania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin